رواية عندما يعشق الصخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد


 رواية عندما يعشق الصخر الفصل الحادي عشر 11 بقلم نور محمد


عندما يعشق الصخر 


الفصل الحادي عشر


اقترب ضخر من تالين وهو يحمل في يده منديلا ثم قام بازالت الميكب من وجهها بقوه لتفزع هي قائله:صخر ان بتعمل ايه ابعد؟  !!


ابتعد صخر بعد ان انهى ازالت تلك المساحيق عن وجهها الجميل ثم قال:انتي كده احلا بكتير ياتالين 


نظر له تالين بضيق ثم قالت:وانت ايه دخلك بشكلي ليه تعمل كده؟؟  !!


اقترب ضخر بعض الخطوات باتجاهها لتفزع هي وتتراجع للخلف عندما سمعته يقول:دخلي اني زوجك والا نسيتي ده ياتالين واقسم بالله لو شفت تاني ميكب على وشك لححرقه ليكي تمام 


ابتلعت تالين ريقها بخوف منه وقالت بقوه مصتنعه:انت زوجي بس لغايه ماشهر ده يخلص وبعدها حطلقني ده اتفاقنا مش كده 


وبمجرد ان انهت جملتها الاخيره وجدت ضخر يجزبها من خصرها بقوه قائلا بغضب:بس انا مش حطلقك ياتالين غير بشرط واحد 


نظر له بتركيز متنظره ان يكمل لتقول هي بتوتر من اقترابه منها بهذا الشكل:شرط ايه ده؟؟؟


اقترب صخر من اذنها هامسا لها بخبث:وقت ماتبقى زوجتي اسما وفعلا ياتالين حطلقك ده شرطي


احمر وجه تالين بخجل ليطفي على مظهرها سحرا خلابا ثم تحول لغضب فورا انتهاءه من جملته تلك لتقول:ده على جثتي ياصخر بيه ولو مطلقتنيش بعد الشهر انا حقول للعيله كلها الحقيقه


انهت جملتها بتحذير ليبتعد عنها صخر ببرود وعدم اهتمام قائلا:انا قولت الي عندي انا مش حطلق غير باشرط ده سلام ياقلبي


خرج صخر تاركا تلك المسكينه تشيط غيظا منه ثم قالت:تمام وانا قبلت التحدي حنشوف مين حيكسب ياصخر بيه 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ





اما عند حور فكانت تنظر امامها لذالك الشخص بخجل وهو يقول:ايه الجمال ده كله ياحوري 


اجابته حور بخجل شديد:شكرا يامازن بيه 


ابتسم مازن واقترب من اذنها حتي شعرت بانفاسه الساخنه على رقبتها هامسا:انا بحبك ياحوري 


وبمجرد ان انهى جملته شعرت حور بضربات قلبها تتصارع داخلها بقوه وهي تتنفس بصعوبه ثم قالت:انت قولت ايه؟؟؟


نظر مازن لهيئتها ببتسامه ساحره تسلب القلوب مردد:انا قولت اني بحبك ياحوري 


زالت ضربات قلبها المسكين وهي نظر له بحب ثم قالت بتوتر:وانا انا كمان بحب بحبك 


ضحك مازن على توترها امامه الذي ذاد من جمالها اكتر ليمسك يدها بحنان قائلا:وانا بموت فيكي ياقلبي تعالي نطلع للحفله سوى


ابتسمت حور من قلبها وهي تخرج معه بعد ان شعرت الان انها تملك حبها الذي طالما تمنته 


ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ


وعند عصام وصل هو وشقيقته الصغيره لتلك الحفله ترجل عصام خارج السياره ينظر لذالك القصر بضيق حتي شعر بيد شقيقته وهي تقول بسعاده: انا فرحانه اوي اخيرا حشوفه تاني ياعصام 


ابتسم عصام من اجل شقيقته ليتقدم لداخل ذالك القصر موجها نظره بين الحضور في الحفله حتي وقعت عينه عليه ليتقدم منه قائلا:عامل ايه يابن عمي 


التفت له مازن بسرعه وهو يراه امام بعد ثلاث سنوات ليقترب منه معانقا اياه بحب:حمدله على سلامتك ياعصام عامل ايه 


بادله عصام العناق ثم قال:كويس الحمد لله وانت وعمي عاملين ايه


ابتعد مازن عنه وهو يقول:الحمد لله كويسين..ثم نظر لسمر قائلا..سمر عامله ايه وحشتيني يااوزعه


وخذته حور الواقفه بجانبه ليضحك مازن عليها ثم قال:اعرفكم حور حبيبتي وزوجتي المستقبليه ان شاء الله 


ابتسم عصام له ثم قال:الف مبروك يامازن انا فرحان ليك اوي والله...






لتكمل سمر بحزن مصتنع:بقى تحب منغير ماتقول يامازن والله زعلت منك


اقترب مازن منها وهو يربت على شعرها بندم مصتنع:معليش ياسمر مكنش فيه فرصه اقولك


ابتعدت  سمر وهي تزيل يده قائله:تمام بس ابعد عن شعري انا تعبت فيه حرام عليك 


ضحك مازن وهو يعود لمكانه بجانب حبيبته حور ثم قال:ليسا بتخافي على شعرك كده ياسمر صحيح عمر الاوزعه ماتتغير 


نظر له سمر بانزعاج على مزاح مازن ابن عمها الثقيل معها لتقاطع تلك اللحظه تصويب نظر الجميع على تلك الحوريه


 التي تقف اعلى الدرج ونظرات الجميع المصوبه عليها منهم من ينظر لها بحب وهو بالطبع صخر وكمال ابيه ومازن الذي علم الحقيقه من ابيه ايضا وسعد لاخيه كتير ومنهم من ينظر لها بكره وتلك هي الفت التي تقف بعيد عنهم جميعا ومنهم من بينظر لها بصدمه احتلت عيناه وهو عصام الذي همس بعدم تصديق:نسرين؟؟؟  !!!!


اكملت شقيقته والتي لم تكن حالتها اقل من اخيها ايضا قائله:مش دي نسرين ياعصام مش كده بس اذاي؟؟؟  !!!!


يتبع...

ياترى قصد عصام ايه؟؟؟


         الفصل الثاني عشر من هنا

تعليقات
تطبيق روايات
حمل تطبيق روايات من هنا



×